admin admin .

admin

گفتار و زبان چه تفاوتی با هم دارند؟

اختلالات زبانی، قسمتی از فرایندهای مغزی هستند و اختلالات گفتاری، بخشی از عملکرد اندام های سر و صورت می باشند. وظیفه ی گفتار درمانگر ، بررسی و درمان این اختلالات است. وی با آناتومی بدن آشنایی دارد و می تواند اختلالات مربوط به بلع را هم درمان کند.

مزایای گفتار درمانی در شرق تهران
گفتاردرمانی در شرق تهران ، مزایای زیادی دارد.
– افزایش اعتماد به نفس فرد : زمانی که فرد می تواند درست و واضح صحبت کند، اعتماد به نفس وی افزایش می یابد. این امر مانع از گوشه گیری فرد می شود و زندگی اجتماعی وی را بهبود می بخشد.
– کمک به خواندن و نوشتن و تلفظ بهتر حروف : کودکانی که دچار اختلالات گفتاری هستند، نمی توانند حروف را به خوبی درک کنند. آنها همچنین در تشخیص صداها و حروف دچار مشکل می شوند. با استفاده از خدمات گفتار درمانی این اختلالات از بین می روند. کودک می تواند صداها و حروف را به خوبی تشخیص دهد. به این ترتیب، نسبت به مطالعه و خواندن علاقمند می گردد.
– درمان لکنت زبان : با کمک گفتار درمانی می توان در هر سنی، لکنت زبان را درمان کرد. این امر باعث می شود تا فرد در زندگی اجتماعی خود احساس خوبی داشته باشد.
– برخی از بزرگسالان، در اثر سکته یا ضربه به سر، توانایی گفتار، درک صحبت دیگران و بلع خود را از دست می دهند. اگر میزان آسیب کم باشد، گفتار درمانی می تواند به فرد کمک کند. اما در مواردی که شدت صدمات بسیار زیاد باشد، از روش های ارتباطی مکمل و جایگزین برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.
گفتار درمانی برای چه کسانی مناسب است؟
تمام افرادی که دچار اختلالات زبان و گفتار هستند، می توانند از خدمات گفتار درمانی استفاده نمایند. این خدمات، مختص سن خاصی نیست. توانایی برقراری ارتباط در مورد کودکان کمتر از 6 سال، با توجه سن آن ها ارزیابی می شود.
افرادی که باید به گفتار درمانگر مراجعه کنند :
– تمام افرادی که دچار لکنت زبان هستند.
– کسانی از مشکلات تلفظی و اختلالات صوتی رنج می برند.
– بیماران مبتلا به اوتیسم
– افراد کم توان ذهنی
– افرادی که دچار سرطان حنجره، زبان یا گردن هستند.
– کودکانی که دیر حرف می زنند.
– کسانی که دچار صدمات مغزی شده اند.
– نوزادان نارس
– کودکان بیش فعال
– بیماران مبتلا به پارکینسون، ام اس، ALS
– افراد دارای سندروم داون، ویلیامز و ….
باید به این نکته توجه کرد که مدت زمان درمان به شرایط توانخواه بستگی دارد. گاهی اوقات برای درمان بیماران، نیاز به زمان بیشتری است. بنابراین، برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید مراحل درمان را به صورت منظم پیگری نمود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۰۸:۲۴ توسط:admin موضوع: نظرات (0)